Thursday, November 8, 2012

#TheFirstTimeIMet...




okay, sbenarnya keputusan aku nak tulis ttg detik2 pertemuan antara aku dgn mamat ni adalah stelah di fikir, direnung, di fikir lagi, di timbang balik semua, dan aku buat kputusan yg drastik ini stelah aku betul2 yakin. 


okay, detik pertemuan aku dgn insan yang brnama Faiz Najhan ni adalah bila dia dgn family dia dtg beraya dkt rumah. On 2009. yes, aku form 3 wktu tu. sbnarnya, ayah aku dgn ayah dia merupakan kwn yg boleh dikatakan baik jgk la. sbb ayah aku kerja dgn ayah dia. ayah dia CEO KL Tower. then, aku prnah pergi yang event KL Tower buat. then aku jumpak seorang mamat yg comel la bg aku. aku tktau nama dia disebabkan aku ni jenis suka menggelar org so aku gelar mamat ni CM stand for Camera Man sbb dia selalu kehulu ke hilir bwk camera DSLR dia tu. aku mmg crush gila habis ah dkt CM ni. so dipendekkan cerita yang tak berapa pjg ni. waktu hari raya kedua. Abah ckp family Datuk Zul nak dtg beraya rumah. I was like "err okay" mcm tak berminat langsung pun. tetiba bila dorang smpai dh mnjadi adat org melayu utk keluar bersalam salaman kan so aku and kakak smua kelar lah bersalam dgn family2 dia. keluar2 tu. aku dh mcm nk pengsan dekat situ bila aku tgk si CM ni ada kt situ. and again I was like "Dehel mamat ni buat kat sini? blurr kejap. okay wait, mamat ni anak kwn abah?" pengsan dalam hati. salam2 terus pergi dapur. tlg apa yg ptut smbil hati berbunga sakura kemain dahh. then wktu time mkn bru lah aku perasan yg kwn abah ni ada dua org anak lelaki. okay, just tgk cmtu jela. disebabkan mata dikaburi dgn kekacakan si CM aku tk perasan kewujudan Najhan dekat situ. ya, Najhan adalah adik kepada CM. kui3. okay I prefer to call him Najhan rather than Faiz sbb Faiz is too cliche. ramai sgt nama Faiz, even my brother pungg Faiz jugak. so bila next 2 years nyaa. family diorang ni dtg lagi beraya kt rumah. and on that time, aku tktau panahan apakah ini. sampai perasaan aku dkt si CM berubah dekat adik dia. Lepas2 tu bru aku perasan yg adik dia lebih comel dri abg dia. so aku mcm tertanya-tanya apa nama si mamat ni? and lastly, dgn kuasa tgn yg hebat. aku berjaya jumpak FB Najhan. haha. *bangga dgn diri sndiri. ekceli tkda lah hebat pung. aku jumpa FB dia pun stelah aku dpt tawu kakak dia masscomm part 5 dekat melaka. terus pengsan. hee :P nampak tak jodohnya disitu? huhu. and anyway, stelah direnungg. bru aku perasan nama dia dgn nama aku nak dkt sama. k itu jodoh namanyaa *okay sila muntah. tetiba aku mmbayangkan dkt kad kahwin kitorang FN love FN ;) k berhenti perasan sengsorang jieha. dh teruk sgt kau ni. k lahh. itu jelah detik2 prkenalan yg ekceli aku cuba nk imbau sndiri. k i better stop. tetiba boleh snyum sengsorang ni brmakna aku mmg dh PARAH! c yaa :)
ouh yaa, bru aku ingt dlu aku pernah main2 teka nama dia dengan Zalick. hehe, disebabkan aku tawu nama abg dia Faiz Farhan so aku teka nama Faris Farhan. meleset sama sekali. huhu.